Итгэл дууслаа. Итгэлцэл урт хугацаанд оршин тогтноосой!Яагаад хэрэглэгчийн үнэнч байдал итгэлцэл бүхий харилцаан дээр суурилдаг вэ?
Сүүлийн жилүүдэд борлуулалтын шинэ арга барилууд улам нэмэгдсээр байгаа бөгөөд ихэнх нь хэрэглэгчтэй урт хугацааны харилцаа бий болгох үр дүнтэй арга гэж өөрсдийгөө нэрлэсээр байна. Нуугдмал хэрэгцээг таньж, хэрэглэгчийн худалдан авах арга барилд тохируулж, бизнес түнш эсвэл зөвлөхийн үүргийг тооцоолж, бүр борлуулалт заах нь Хэрэглэгчийн эрин үед борлуулалт хийх шинэ арга хэрэгсэл болж байна.
Гэсэн хэдий ч урт хугацааны хэрэглэгчийн үнэнч байдлыг бий болгоход үндсэн суурь хоёр зарчим байсаар байна. Үүнд хэрэглэгч борлуулагчийн хоорондын итгэлцэл ба нэг зоосны нөгөө тал буюу худалдан авагч борлуулагчийн харилцаа юм.
Энэ судалгаанд бид дээрх концепцийг илүү сайн судалж, урт хугацааны үнэнч байдалд үзүүлэх нөлөөг нь илүү ойлгож үзэхийг хүссэн ба дэлхийн хамгийн том зах зээлд 1,600 гаруй хэрэглэгчээс асуулга авсан юм. Бидний судалгаагаар Итгэлцэл-Харилцаа загварын үр дагавар, чухал санааг онцолж, борлуулалтын амжилтыг бий болгоход хэр чухал байгааг тодорхойлох байв.
Үнэнч байдлын тухай кейс үүсгэх хэцүү биш. Хэрэглэгчийн үнэнч байдал гэдэг нь хэрэглэгчийн байгууллагад хандуулах сэтгэл хөдлөл, зан авирын тууштай байдал ба энэ нь байгууллагын орлогыг нэмэгдүүлж, хэрэглэгч олох зардлыг бууруулдаг. Харилцаа хандлага, чадвар, зан авирт төвлөрснөөр итгэлцлийг бий болгож хэрэглэгчтэй эерэг харилцаа бий болгодог ба энэ нь хэрэглэгчийн үнэнч байдлыг нэмэгдүүлж байгууллага нэг хэрэглэгчээс олон урт хугацааны үнэ цэнээ дээд хэмжээнд амжилттай өсгөж чаддаг.
Энэхүү тайланд бид бизнесийн болон академикийн түүхэн өгөгдөл мэдээлэл болон итгэлцэл, харилцааны хоорондын хамааралд суурилсан борлуулалтын аргачлалыг хөгжүүлэх судалгааг хослуулсан болно. Энэхүү судалгаа нь гүн гүнзгий итгэлцэл, эерэг ажил хэргийн харилцаа нь хэрэглэгчийн үнэнч байдал болон бусад эерэг хувьсагчдад нөлөөлдөг хөдөлгөгч хүчин зүйлсийг олж тодорхойлох билээ. Бид итгэлцэл яагаад хэрэглэгч-боруулагчийн харилцааны гол суурь бөгөөд манай борлуулалтын загварын гол цөм болохыг танилцуулж эхэлнэ.
Бүгд л итгэлцлийн тухай юм Ямар ч харилцаанд итгэлцэл чухал үүрэг гүйцэтгэдэг. Эдийн засгийн харилцаанд үнэ цэнийг солилцоход итгэлцэл нь илүү чухал болдог ба энэ нь худалдан авагч худалдан авалтын үед санхүүгийн_ нийгмийн, функцийн, түр зуурын гэх мэт тодорхой хэмжээний эрсдэлийг үүрдэгтэй холбоотой юм. Хэрвээ борлуулалтын ажилтан найдваргүй, шударга биш байвал, хэрэглэгч дээр дурдсан нөхцөлд хохирч үлдэнэ. Худалдан авагч-борлуулагчийн оролцоо нь бизнес-хэрэглэгчийн харилцаа болон бизнес-бизнесийн харилцаанд ч ижил юм.
Тэгвэл итгэлцэл гэж юу вэ? Ихэнх хүмүүс үүнийг мэдэрч ойлгодог хэдий ч тодорхойлолт нь тийм ч шулуухан биш юм. Манай судалгаанд үүнийг хоёр хэсэгт тодорхойлж байна. 1) хэрэглэгч борлуулалтын ажилтны найдвартай, итгэл даах байдлыг хэрхэн үнэлж буй байдал 2) хэрэглэгч борлуулалтын ажилтны хийж байгаа зүйл тэдний тусын тулд гэж хүлээн авах
Энэ тодорхойлолтын эхний хэсэг нь илүү объектив бөгөөд логикт чиглэсэн ба борлуулалтын ажилтанд байх ёстой чадвар, чадамж байна гэж итгэж байгаа байдал бол хоёр дахь хэсэг нь илүү аюулгүй байдлын мэдрэмж ба энэ нь борлуулалтын ажилтны идэвхжүүлэлт, тэдний хэр их анхаарал тавьж байгаа, найдвартай байж чадах тухай юм.
Бид дэлхий дахинд 1,600 хэрэглэгчээс борлуулалтын ажилтанд хэр итгэж байгаагаа тодорхойлохыг хүссэн ба хариулт нь дээрх тодорхойлолтыг улам бататгаж өгсөн юм. Бидний нээлттэй асуулт болох “Итгэлийг хэрхэн тодорхойлох вэ?” гэсэн асуултаас хамгийн шилдэг хоёр хариултад “Би тэдэнд итгэдэг, тэд шударга, итгэл даахуйц бас мэдлэгтэй” (50%), “Тэд миний сонирхож хүсэж байгаа зүйлийг ойлгодгоос гадна түүнд тааруулсан үнэ цэнийг өгч чаддаг” (25%).
Харин итгэл төрүүлэгч чухал зан авирын талаар асуухад манай судалгааны хэрэглэгчдийн 85% нь борлуулалтын ажилтны итгэл бий болгох хамгийн чухал зан авир бол “үнэн шударга, бүрэн дүүрэн мэдээлэл өгөх”, “борлуулалт хийх гэж хичээхээс илүүтэй надад хэрэгтэй зүйлийг л хийх”, “амласан амлалтдаа хүрэх”. Нэг оролцогч харин “Борлуулалтын ажилтанд итгэнэ гэдэг нь борлуулалтаа алдах байсан ч хамаагүй надад үнэн шударга хариулт өгнө гэдэгт итгэж болох тухай юм” гэж хариулсан билээ.
Итгэлцэл нь борлуулалтын ажилтанд сэтгэл ханамжтай байх, компанид үнэнч байх тэргүүлэгч хүчин зүйл юм. Хэрэглэгч борлуулалтын ажилтныг үнэн шударга, тэдний үйлдэл эерэг үр дүнг авчирна гэж итгэсэн үед тэд сэтгэл ханамж өндөр бас үнэнч болдог.
Борлуулалтын ажилтанд итгэх хэр түгээмэл вэ? Манай судалгаанд оролцогчдын 37% нь сүүлийн жил худалдан авалт хийх үедээ борлуулалтын ажилтанд бүрэн дүүрэн итгэсэн гэж хариулсан. Гэсэн хэдий ч үргэлж сайжруулах орон зай бий. Манай хэрэглэгчдийн 21% нь борлуулалтын ажилтанд бараг л эсвэл хэзээ ч итгэдэггүй гэж хариулсан. Хэдийгээр итгэл нь зөвхөн нэг харилцаанаас бий болохгүй хэдий ч оролцогчдын 55% нь борлуулалтын ажилтантай 2-5 удаа эерэг харилцаа үүсгэсний дараа итгэж эхэлдэг гэж хариулсан ба энэ нь худалдан авагч борлуулалтын ажилтан хоёрын хоорондын зогсолтгүй ажил хэргийн харилцааны үнэ цэнийг тодорхойлж өгсөн юм.
Энэ тайлангийн явцад бид итгэл нь хэрэглэгчийн зан авирт хэрхэн нөлөөлж, давтан худалдан авалт, урт хугацааны үнэнч байдлыг бий болгодог талаар судалж үзэх болно.
Итгэл дууслаа. Итгэлцэл урт хугацаанд оршин тогтноосой!
Итгэл дууслаа. Итгэлцэл урт хугацаанд оршин тогтноосой!
Яагаад хэрэглэгчийн үнэнч байдал итгэлцэл бүхий харилцаан дээр суурилдаг вэ?
Сүүлийн жилүүдэд борлуулалтын шинэ арга барилууд улам нэмэгдсээр байгаа бөгөөд ихэнх нь хэрэглэгчтэй урт хугацааны харилцаа бий болгох үр дүнтэй арга гэж өөрсдийгөө нэрлэсээр байна. Нуугдмал хэрэгцээг таньж, хэрэглэгчийн худалдан авах арга барилд тохируулж, бизнес түнш эсвэл зөвлөхийн үүргийг тооцоолж, бүр борлуулалт заах нь Хэрэглэгчийн эрин үед борлуулалт хийх шинэ арга хэрэгсэл болж байна.
Гэсэн хэдий ч урт хугацааны хэрэглэгчийн үнэнч байдлыг бий болгоход үндсэн суурь хоёр зарчим байсаар байна. Үүнд хэрэглэгч борлуулагчийн хоорондын итгэлцэл ба нэг зоосны нөгөө тал буюу худалдан авагч борлуулагчийн харилцаа юм.
Энэ судалгаанд бид дээрх концепцийг илүү сайн судалж, урт хугацааны үнэнч байдалд үзүүлэх нөлөөг нь илүү ойлгож үзэхийг хүссэн ба дэлхийн хамгийн том зах зээлд 1,600 гаруй хэрэглэгчээс асуулга авсан юм. Бидний судалгаагаар Итгэлцэл-Харилцаа загварын үр дагавар, чухал санааг онцолж, борлуулалтын амжилтыг бий болгоход хэр чухал байгааг тодорхойлох байв.
Үнэнч байдлын тухай кейс үүсгэх хэцүү биш. Хэрэглэгчийн үнэнч байдал гэдэг нь хэрэглэгчийн байгууллагад хандуулах сэтгэл хөдлөл, зан авирын тууштай байдал ба энэ нь байгууллагын орлогыг нэмэгдүүлж, хэрэглэгч олох зардлыг бууруулдаг. Харилцаа хандлага, чадвар, зан авирт төвлөрснөөр итгэлцлийг бий болгож хэрэглэгчтэй эерэг харилцаа бий болгодог ба энэ нь хэрэглэгчийн үнэнч байдлыг нэмэгдүүлж байгууллага нэг хэрэглэгчээс олон урт хугацааны үнэ цэнээ дээд хэмжээнд амжилттай өсгөж чаддаг.
Энэхүү тайланд бид бизнесийн болон академикийн түүхэн өгөгдөл мэдээлэл болон итгэлцэл, харилцааны хоорондын хамааралд суурилсан борлуулалтын аргачлалыг хөгжүүлэх судалгааг хослуулсан болно. Энэхүү судалгаа нь гүн гүнзгий итгэлцэл, эерэг ажил хэргийн харилцаа нь хэрэглэгчийн үнэнч байдал болон бусад эерэг хувьсагчдад нөлөөлдөг хөдөлгөгч хүчин зүйлсийг олж тодорхойлох билээ. Бид итгэлцэл яагаад хэрэглэгч-боруулагчийн харилцааны гол суурь бөгөөд манай борлуулалтын загварын гол цөм болохыг танилцуулж эхэлнэ.
Бүгд л итгэлцлийн тухай юм
Ямар ч харилцаанд итгэлцэл чухал үүрэг гүйцэтгэдэг. Эдийн засгийн харилцаанд үнэ цэнийг солилцоход итгэлцэл нь илүү чухал болдог ба энэ нь худалдан авагч худалдан авалтын үед санхүүгийн_ нийгмийн, функцийн, түр зуурын гэх мэт тодорхой хэмжээний эрсдэлийг үүрдэгтэй холбоотой юм. Хэрвээ борлуулалтын ажилтан найдваргүй, шударга биш байвал, хэрэглэгч дээр дурдсан нөхцөлд хохирч үлдэнэ. Худалдан авагч-борлуулагчийн оролцоо нь бизнес-хэрэглэгчийн харилцаа болон бизнес-бизнесийн харилцаанд ч ижил юм.
Тэгвэл итгэлцэл гэж юу вэ? Ихэнх хүмүүс үүнийг мэдэрч ойлгодог хэдий ч тодорхойлолт нь тийм ч шулуухан биш юм. Манай судалгаанд үүнийг хоёр хэсэгт тодорхойлж байна. 1) хэрэглэгч борлуулалтын ажилтны найдвартай, итгэл даах байдлыг хэрхэн үнэлж буй байдал 2) хэрэглэгч борлуулалтын ажилтны хийж байгаа зүйл тэдний тусын тулд гэж хүлээн авах
Энэ тодорхойлолтын эхний хэсэг нь илүү объектив бөгөөд логикт чиглэсэн ба борлуулалтын ажилтанд байх ёстой чадвар, чадамж байна гэж итгэж байгаа байдал бол хоёр дахь хэсэг нь илүү аюулгүй байдлын мэдрэмж ба энэ нь борлуулалтын ажилтны идэвхжүүлэлт, тэдний хэр их анхаарал тавьж байгаа, найдвартай байж чадах тухай юм.
Бид дэлхий дахинд 1,600 хэрэглэгчээс борлуулалтын ажилтанд хэр итгэж байгаагаа тодорхойлохыг хүссэн ба хариулт нь дээрх тодорхойлолтыг улам бататгаж өгсөн юм. Бидний нээлттэй асуулт болох “Итгэлийг хэрхэн тодорхойлох вэ?” гэсэн асуултаас хамгийн шилдэг хоёр хариултад “Би тэдэнд итгэдэг, тэд шударга, итгэл даахуйц бас мэдлэгтэй” (50%), “Тэд миний сонирхож хүсэж байгаа зүйлийг ойлгодгоос гадна түүнд тааруулсан үнэ цэнийг өгч чаддаг” (25%).
Харин итгэл төрүүлэгч чухал зан авирын талаар асуухад манай судалгааны хэрэглэгчдийн 85% нь борлуулалтын ажилтны итгэл бий болгох хамгийн чухал зан авир бол “үнэн шударга, бүрэн дүүрэн мэдээлэл өгөх”, “борлуулалт хийх гэж хичээхээс илүүтэй надад хэрэгтэй зүйлийг л хийх”, “амласан амлалтдаа хүрэх”. Нэг оролцогч харин “Борлуулалтын ажилтанд итгэнэ гэдэг нь борлуулалтаа алдах байсан ч хамаагүй надад үнэн шударга хариулт өгнө гэдэгт итгэж болох тухай юм” гэж хариулсан билээ.
Итгэлцэл нь борлуулалтын ажилтанд сэтгэл ханамжтай байх, компанид үнэнч байх тэргүүлэгч хүчин зүйл юм. Хэрэглэгч борлуулалтын ажилтныг үнэн шударга, тэдний үйлдэл эерэг үр дүнг авчирна гэж итгэсэн үед тэд сэтгэл ханамж өндөр бас үнэнч болдог.
Борлуулалтын ажилтанд итгэх хэр түгээмэл вэ? Манай судалгаанд оролцогчдын 37% нь сүүлийн жил худалдан авалт хийх үедээ борлуулалтын ажилтанд бүрэн дүүрэн итгэсэн гэж хариулсан. Гэсэн хэдий ч үргэлж сайжруулах орон зай бий. Манай хэрэглэгчдийн 21% нь борлуулалтын ажилтанд бараг л эсвэл хэзээ ч итгэдэггүй гэж хариулсан. Хэдийгээр итгэл нь зөвхөн нэг харилцаанаас бий болохгүй хэдий ч оролцогчдын 55% нь борлуулалтын ажилтантай 2-5 удаа эерэг харилцаа үүсгэсний дараа итгэж эхэлдэг гэж хариулсан ба энэ нь худалдан авагч борлуулалтын ажилтан хоёрын хоорондын зогсолтгүй ажил хэргийн харилцааны үнэ цэнийг тодорхойлж өгсөн юм.
Энэ тайлангийн явцад бид итгэл нь хэрэглэгчийн зан авирт хэрхэн нөлөөлж, давтан худалдан авалт, урт хугацааны үнэнч байдлыг бий болгодог талаар судалж үзэх болно.
Related
Resent Post
Итгэл дууслаа. Итгэлцэл урт хугацаанд оршин тогтноосой!
December 16, 2024Өөрчлөлтөд хөтөлгөх хандлага, алхмууд: 4-р хэсэг
December 11, 2024Өөрчлөлтөд хөтөлгөх хандлага, алхмууд: 3-р хэсэг
December 7, 2024Categories