Менежерүүд чухал: Ажилтнуудын оролцоог нэмэгдүүлэхэд харилцаанд чиглэсэн арга ашиглах нь 1-р хэсэг​

    You Are Currently Here!
  • Home
  • ХарилцааМенежерүүд чухал: Ажилтнуудын оролцоог нэмэгдүүлэхэд харилцаанд чиглэсэн арга ашиглах нь 1-р хэсэг​

Менежерүүд чухал: Ажилтнуудын оролцоог нэмэгдүүлэхэд харилцаанд чиглэсэн арга ашиглах нь 1-р хэсэг​

October 11, 2024 hulan Comments Off

Ажилтнуудын оролцоог нэмэгдүүлэх харилцаанд төвлөрсөн аргачлал

Ажилтнуудын оролцоог нэмэгдүүлэх харилцаанд төвлөрсөн аргачлал

Харилцагч, ашгийн төлөөх ширүүн тэмцэлд ажилтнуудын оролцоо томоохон өөрчлөлт бий болгодог. Сэтгэл зүй, оюун санааны оролцоо өндөртэй ажилтнууд гайхалтай үр дүн авчирдаг ба тэд үйлчлүүлэгчдэд чанартай үйлчилгээ үзүүлж, ажиллах орчинд эерэг нөлөө үзүүлдэг билээ. Тэд багахан хэмжээний илүү цалингийн төлөө ажил олгогчоо орхих магадлал багатай. Энэ нь хүний нөөцийн эргэлтийн зардлыг бууруулах суурь хүчин зүйл юм. Үүнийг батлах олон нотолгоо, баримтууд гарч ирж байна – ажилтнуудын оролцоо нь байгууллагын зайлшгүй дагах ёстой стратегийн зорилт юм.

 

Онцолж үзэхээс бусад үед ажилтнуудын оролцооны оноо харьцангуй нэг хэвийн байсан. 2018 оны ажилтнуудын оролцооны тухай Дэйл Карнегийн судалгаанд АНУ-д ажилтнуудын 30% нь “Оролцооны түвшин өндөр”, харин 51% нь “Оролцооны түвшин дундаж” байсан ба үлдсэн 19% нь “Оролцооны түвшин бага” байсан. Энэхүү тархалт нь сүүлийн жилүүдэд тогтвортой хэвээр байна.

 

Судалгаагаар оролцооны сорил бэрхшээл, төвөгтэй байдлыг шинжилж үзэж байгаа ба үр дүн нь олон бизнесийн удирдлагуудыг гайхшируулж байна. Байгууллага нь энгийнээр өөр өөр үеийн, өөр зан төлөв, итгэл үнэмшил, хэв маяг, тэмүүлэл бүхий хүмүүсээс бүрддэг. Хүн бүрийн ялгаанд тохируулан оролцоог нэмэгдүүлэх цогц стратеги боловсруулна гэдэг нь өөрөө зардал өндөртэй, практик бишээс гадна хэрэгжүүлэхэд хэцүү даалгавар юм. Гэхдээ олон байгууллагад тохирсон нэг ухаалаг стратеги бий.

Шууд удирдлагын үнэ цэн

Харилцагч, ашгийн төлөөх ширүүн тэмцэлд ажилтнуудын оролцоо томоохон өөрчлөлт бий болгодог. Сэтгэл зүй, оюун санааны оролцоо өндөртэй ажилтнууд гайхалтай үр дүн авчирдаг ба тэд үйлчлүүлэгчдэд чанартай үйлчилгээ үзүүлж, ажиллах орчинд эерэг нөлөө үзүүлдэг билээ. Тэд багахан хэмжээний илүү цалингийн төлөө ажил олгогчоо орхих магадлал багатай. Энэ нь хүний нөөцийн эргэлтийн зардлыг бууруулах суурь хүчин зүйл юм. Үүнийг батлах олон нотолгоо, баримтууд гарч ирж байна – ажилтнуудын оролцоо нь байгууллагын зайлшгүй дагах ёстой стратегийн зорилт юм.

Шууд удирдлага нь олон чухал үүрэг гүйцэтгэдэг ба олон байгууллагын хувьд тэд мэдээллийн урсгалын гол сүлжээ юм. Дээрээс доош шатлалаар байгууллагын удирдлагууд зорилго, зорилтоо зарладаг боловч ажилтнууд тэдний юу болох, тэдэнд хэрхэн нөлөөлөхийг шууд удирдлагаасаа авдаг. Доороос дээш шатлалаар шууд удирдлагууд ажилтнуудынхаа санаа зовж буй зүйлсийг сонсож, хариулж, тэдний санал хүсэлтийг дээд шатны удирдлагууд руу дамжуулдаг. Хүмүүс ажилд хэрэгтэй нөөц бололцоог авах, саад бэрхшээлийг даван туулах, өөрийн чадвар, харилцаа холбоо, карьерыг хөгжүүлэхэд шууд удирдлагаасаа туслалцаа авдаг. 

Энэ бүх ажил даалгавруудад менежерүүдийн хийж ярьдаг зүйл бүхэн ажилтнуудын ажилдаа хандах хандлагад нөлөөлдөг ба цаашлаад байгууллагад нөлөөлдөг.

 

Ажилтан, шууд удирдлагын хоорондын харилцааны чанар нь оролцоог нэмэгдүүлэх хамгийн том хүчин зүйл юм. Үүний зэрэгцээ менежерийн өдөр тутмын цагийн хуваарьт бусад ажил даалгаврууд энэ харилцааг бүтээхэд чухал ажил даалгавраас холдуулдаг.